tisdag 16 augusti 2011

Zonterapi,



Oj vet ni, idag hade jag lyxen att få pröva på zonterapi hos Katarina. En timme av hennes kunskaper och vård får vem som helst att stråla en grå dag! 

Vad är då zonterapi? 
Zonterapi är en alternativ vårdform som går ut på att hela kroppen finns återspeglad i bl.a. fötterna. När zonterapeuten sen trycker och masserar foten upptäcks ömma punkter. En öm punkt betyder att det organ som just den punkten representerar inte är i balans. Genom att då massera de sjuka punkterna kan kroppen själv återställa balansen i det organet och på sätt "läka sig själv".

Katarina gick igenom punkter både på öronen och fötterna och mitt i allt kändes det som om man bara hade ömma punkter. Hon kunde, efter en timme, läsa av mig som om hon känt mig flera år och visste exakt var i kroppen man haft sjukt.

Efter att ha behandlat öronen klistrade hon fast små, minimala titankulor på de mest sjuka punkterna på öronen. Det för att dels komma ihåg själv till nästa gång och dels för att man kan behandla sig själv under veckan med att trycka på dem. Men jag kan säga er en sak, just nu har jag så ömmande öron att minsta beröring känns!

Men intressant hur hon kunde läsa av en bara genom att känna på öron och fötter. Vi får se vad det blir av det här, nästa vecka ses vi igen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar