tisdag 9 oktober 2012

I FELL IN LOVE WITH LONDON,


Jag brukar inte hinna förälska mig i en stad på endast en helg.
Men nu gjorde jag det.
Någon som vill flytta med mig till London? Dela en lägenhet där maybe baby?

Underbara fina stad, tack för en otrolig weekend!


Mommomamma brukar bevisligen väldigt sällan tanka sin egen bil. Det krävdes en och annan hjärncell till det i i fredagsgryningen. 
 Men när jag väl fått gasat överhastighet till Tammerfors i regnrusket var alla glada igen. Sådär roligt förväntansfullt glada som man bara kan vara före en resa. 
 Ryanair levererade genom molnen med sitt lotteri och pringlesburkar. 
 UK border kom emot och vi gjorde entré i England!
 London bjöd på regnrusk och råkyla. 
 Men när ferrarin och annat smarrigt möter en på vägen, 
hålls humöret uppe trots lite vatten! 
 Vi hittade en italiensk restaurang där vi åt gott och skålade för vår lilla tillfälliga familj. 

 Familjen traskade hem till hotellet.
 Vi hittade en wannabe-balkong utanför fönstret som fungerade perfekt som tillfälligt kylskåp för att kyla vinet, lost sheep. 
Sen slocknade vi alla kl 8 lokal tid. 
Sov som små grisar, 
och vaknade upp till strålande sol och blå himmel!

 London stal mitt hjärta med sin charm.
 London stal systerspojkens hjärta med sina bilar.



 Vi fyndade sigthseeing-bussbiljetter och åkte omkring på dubbeldeckarna. 
Såg oss omkring, njöt av vädret. 
Turistade. 






 I bussbiljetten ingick dessutom en båtbiljett. Så vi gungade omkring på themsen en go stund i solskenet och lyssnade på resans mest underhållande guide!
Checka in mitt ursnygga panorama foto här under som jag klickade med telefonen från båten!


 Bestämde oss för att köa till London eye, världens näst största pariserhjul. Och maj gad att det var värt timmen i kö. Hela London under sig är en mäktig syn!




 Sen hoppade vi på vår buss igen och åkte hemåt. 
Fortfarande lika glada! 
 Följande dag levererade även den med höstens bästa väder. Londonborna sa det hade regnat typ alla dagar före det här, men tusan vilken tur vi hade de ynka heldagarna vi hade i staden! 




 Vi hittade Oxford street och shoppade bort halva dagen. Tror systerspojkens hjärta lämnade kvar i Nike-butiken. 


 Mot eftermiddagen tog vi oss mot Picadilly circus och teaterområdet. Vi hade biljetter till Lyric theatre's Michael Jackson show. Och söta hundra mark vad de kunde dansa! Det var nästan så man trodde Jackson själv återuppstått. Se den, hör den, känn den!  


Så småningom kom söndagen emot och måndagen gick åt till resa hem. Men inga sura miner trots det. Jag sade på återseende åt staden och lovade dyrt och heligt att återvända. Där vill jag bo ännu i mitt liv!

Nu lunch! 
Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar