måndag 12 november 2012

Post-karneval,


Karnevalsyran har lagt sig. Alla har åkt hem och vardagen har återvänt. Idag är tröttheten överväldigande, men kaffechocken hjälper till att i varje fall hålla ögonen uppe.

Lätt bäst är att jag får mammas mat ikväll. 

 Jubileumskarnevalen drog igång.
 Jag åtog mig rollen som staff i snygg huppare och rosa t-skjorta.
 Ordningsvakterna stod för karnevalens bästa nattunderhållning. Jag var tydligen utsedd till nattvakt varje karnevalsnatt, så man fick ju ta till alla knep för att hålla sig vaken. 
 Mellan varven var jag även utsedd chaufför. 
Inte det lättaste att hitta ut till Fiskars-skogen utan gps...
 Vi laddade upp för karnevalsfest,
 och Redrama kom på besök,
 och vi bjöd på cupcakes och skålade för 10 år av Kulturkarneval!
 Nätterna vakades igenom och desto tröttare folket blev, desto roligare hade vi!
 4 dagar av karneval och vi körde hem. 
När jag kom upp i trapphuset hängde det en röd ros på min dörr. Anonym avsändare och leendet spred sig över läpparna. Ett glas rött och Jessie fick avsluta veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar