söndag 18 september 2011

Kaluste niemelä,


Tack och hej Kaluste Niemelä, dit kommer vi aldrig mer igen!  

Vi köpte en säng för flera hundra euron. Sängen rymdes inte in där vi skulle ha den. Vi lämnade tillbaka sängen, oöppnad och orörd, och fick inte en cent till godo från butiken. Sen när dissar man öppet köp och det faktum att kunden har rätt? Sen när har butiksägare blivit så snåla att de inte kan ge kunden öppet köp på en vara som finns i deras sortiment?

Byebye 440€. Hej konsumentombudsmannen!

2 kommentarer:

  1. Jå kaluste niemelä e från röven! Då jani köpte vår säng så lova di den ti veckam där på (jani sa fast hur många gånger att den måst komma då) men den syntes int till. Sen krävde Jani att få någonslags ersättning eller så ville han perua hela köpe och di lova då att ge nånting när vi får den eftersom di hade lova att vi sku få sängen då vi ville ha den veckan därpå. Vi fick sängen 2 veckor försent och ingen ersättning eftersom di sa sedan att di int måst ge enligt lagen. Jävla skitar :p

    SvaraRadera
  2. Tydligen tycker de om att ta till lagens ord där när kunderna vill ha rätt.... men lagens ord för att del, sen när ingår det i försäljarens roll att INTE vara lite reilu? Aldrig mer dit, trots att man får rabatt med studiekortet där! ;)

    SvaraRadera