torsdag 6 oktober 2011

And I'm off to Umeå,



Det är en lite overklig morgon på Vasaesplanaden idag. När jag slår upp mina blå flyger dagens största nyhet över mig från alla håll. Steve Jobs är död. Jag sitter här vid min mac och läser om mannen som lyckats bli en förebild för så många här i världen. Tänk det, att that apple-company blev så stort.

Overklighetskänslan kryper fram igen en  gång när jag inser att jag ikväll kommer att stå öga mot öga med Lars Winnerbäck i Umeå. Det är elegi, elden och söndermarken live and with feeling.

Tredje gången jag en kall morgon når overklighetskänslan är när jag sådär i smyg och tyst för mig själv konstaterar att jag troligtvis åker till London i vår. Återkommer med glädjeropet när jag fått resultatet bekräftat. Men lite i-smyg-glad-och-förväntansfull är jag nog.

Nu packa ihop det sista och så gå ombord på RG-line.
Tarja ja Kyllikki ska yt på nya äventyret!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar