lördag 12 november 2011

Mitt i vimlet,


Måste få avreagera mig lite här mitt i kultur-vimlet...

Jag har umgåtts tre intensiva dagar med människor runt mig klockan runt. Jag har älskat det, iakttagit och mellan varven även längtat efter en ensam stund.

Men attans hur svårt det kan vara för vuxna människor att KOMMUNICERA. Jag har många gånger blivit positivt överraskad av ungdomarna under denna karneval och deras förmåga att kunna kommunicera med varandra. Vi har löst problem, konflikter och missförstånd. Men många vuxna har gjort mig besviken.

Människor har olika åsikter och hamnar i luven på varandra. Men fortfarande är kommunikation det one and only sätt att lösa en konflikt. Jag är trött på tystnad, leenden och ignorerande.


Tala. Lyssna. Se varandra. 
Over and out, här händer för mycket just nu för att blogga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar