onsdag 30 september 2009

Klockan är redan dag,

Jag ligger i sängen ännu, fast klockan redan är dag.
Jag ligger och stör mig på ljudet av ivriga fingrar mot tangenter, när jag så innerligt vet att det inte är jag som framkallar ljudet. Det är någon annan som är effektiv, medan jag själv bara ligger i sängen.

Jag kommer mig inte upp ur sängen idag. Finns ingenting av mening som behöver göras.
Jag ligger och slösar bort min dyrbara tid med att surfa omkring på huvudlösa hemsidor, tillsammans med ett megadåligt samvete som ligger och gnager. Jag ligger och bråkar med en hundvalp, allting bråkar med mig nu. Till och med finaste K var emot mig igår...

Kanske jag kommer mig upp tills träningarna ikväll. Nej, jag MÅSTE upp tills träningarna ikväll. Har redan råddat in mig i alldeles för mycket kaos. Fy sjutton!

Undrar när jag klarar av att ställa mig upp, visa hur det är och lyfta av locket som stänger in allt som behöver komma ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar