onsdag 21 juli 2010

En till ljuvlig dag,


Jag har haft en ljuvlig dag med Jonathan, Benjamin och Mathilda.
Eller Oa, Menni och Mimma. Som vi säger.

Jag kom fram till hur mycket jag tycker om att vara med de ungarna.
Och däri ligger faktiskt den största av orsaker till att jag kan stanna i Vasa.
Jag får fortsätta se dem växa upp och hitta på bus med dem.
Idag har vi fört djupa diskussioner om alger, att fylla 15, att flytta, hur man bygger en iglo och varför jag inte hoppade från högsta våningen i hopptornet. Det ni!

Annars är hösten en ständigt återvändande tanke.
Ett ständigt återvändande diskussionsämne också för den delen.
Det är så mycket känslor inblandat när det kommer till hösten att bara de som själv står på samma punkt just nu förstår det.

Så ikväll är det tillåtet att fundera.
Men imorgon tänker jag fortsätta min super-sommar.
Det blir Jakobstad och en ljuvlig stund där
före kvällen avslutas med Salem och goa vänner.
Jo, jag är chaufför, men det stör inte mig!

Så lite kalasbilder från igår! Tar typ evigheter att ladda upp bilderna, så kommer fler då det går snabbare igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar