torsdag 8 juli 2010

Syster och jag,


Jag: Har inte hyttplats, eftersom det är mot tallinks regler att hålla en tom plats från Åbo till Åland. Amira kollade eftersom hon jobbar för silja. ;)
Syster: Nå du får min säng, jag kan ligg med gubbin... :)
Jag: Haha :) Var e ni?
Syster: Snart i Pori..
Jag: Nå bra! Ses inatt! Stiger ombord kl 00.40
Syster: Välkommen, jag väntar i karaokebaren, du lär nog höra var jag e... tänkte köra la bamba som öppningslåt ikväll! :)
Jag: Kan int vi ta främling istället?
Syster: Okej, vi kan ta den då du kommer. Jag värmer upp publiken tills dess!

Många timmar senare i Långnäs.
Syster: Snart kommer båten... :)
Jag: E publiken på G?
Syster: Jå, di bara vrålar efter främling...

Och HUR typiskt var det inte att vi skulle få punktering på vägen till hamnen?
Vi hann köra förbi bärgningsbilen och alla lade märkte till den vi vägens kant,
200 meter senare skriker Amira till och vi konstaterar att bakhjulet har punktering.

Hejhopp, taxi på siljas räkning till Långnäs.
Next stop Stockholm!

Ah, raggat upp två britter i terminalen. Åldern nämner vi inte här... Jag var den enda som skulle stiga på båten här inatt, men fick tydligen sällskap. Jeij! Blev redan erbjuden en plats i deras hytt. This is going to be a long night!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar