lördag 15 januari 2011

Bästa fredagen hittills på det här året,



Barn är nog en av de få energikällor som tar så otroligt mycket av en, men ger en så mycket mer. Så Hilja och jag hoppade i bilen för att hämta den yngre av systerspojkar från skolan. Min lågstadielärare gav mig den varmaste av kramar. För i Gerby vill vi jobba, i Gebry vill vi va´. I Gerby skiner solen, i Gerby e de bra!


Systerspojken frågade efter chokladfondue. Så vi gjorde en stilig handbromssväng på gården och förverkligade önskningen.


Sen njöt vi av fredagen i tomt hus och firade med att spela Wii i timmarna tri (framtvingat rim, I know)


Och i första rundan bowling slog jag ungen efter tre stiliga strikes i rad. Men det var också the one and only victory jag fick.

Med många förlorade matcher i fickan åkte jag på After Work med Citymarthorna. Många samlade den här gången och mycket intressanta diskussioner! Sen lekte jag väluppfostrad dotter och slängde ihop en sallad åt mamma och pappa när de kom hem från sina hundratals kilometrar. Gömde undan den väluppfostrade sidan och slösade alldeles för mycket pengar på beachpartyt. Autsch.

-----

Efter att jag idag kl 13.22 återuppstod efter gårdagen tänkte jag det var dags för en promenad. Hah, no way när det är -24 grader och mina utebyxor är hos mamma. Får fixa hit bilen på nån annan vänster än med egna ben.


För ikväll händer det grejjer vet ni! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar