måndag 18 april 2011

Valtankar,

Finländarna är ett missnöjt folk och nu har de äntligen hittat en röst som vågar ställa sig upp och skrika. Det skall bli intressant att följa med de nyinvaldas arbete under den kommande tiden.

Jag måste erkänna att jag inte riktigt har mitt fulla fokus på projektet just nu, riksdagsvalet gör sig påmint överallt och hela tiden, och jag funderar tillbaka på kampanjtiden och vår insats. Personligen tycker jag SFP kan se sig som valvinnare. Valvinnare med aningen långa tänder, men i alla fall inte förlorare. Vi behöll våra mandat som kommer att vara ack så viktiga de kommande fyra åren, och vi fick in fyra kandidater som kommer att jobba stenhårt för vårt parti, det vet jag.

Själv är jag otroligt nöjd med min insats. Jag om någon är valets gladaste kandidat. SU i Österbotten lyckades nå sitt mål på 1000 röster i Österbotten och jag fick överraskande många röster för att vara förstagångsväljare och kandidat. Mitt ödmjukaste tack!

Så nu gäller det att återgå till vardagen och allt som legat på is under kampanjarbetet. Var skall man liksom börja? Nå vi skriver undan lite projektpapper nu, så tar vi skola och gymmet sen.


So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar