fredag 20 maj 2011

Brev till familjen,

Hej Pappa!

Nu sitter jag på Arlanda igen och väntar på flyget till Umeå. Den här gången var det ingen trevlig kille som kom för att krascha min dator, utan en tjej som ville ha min uppmärksamhet. Hon kom vänligt fram och undrade ifall jag tänkte sitta kvar här en stund, och om hon i så fall fick lämna sin väska här så länge hon gick ut för en rökpaus. Det är klart, svarade jag.

Så nu pappa behöver du inte vara orolig. Det är ingen bomb i väskan och du behöver inte ringa och undra om jag lever när du läser det här. Det som du kan göra är att bryta lite fördomar istället. Världen är inte full av grymma människor, en del kan faktiskt vara helt okej.

Hälsar din dotter från Arlanda.

1 kommentar:

  1. Hej daughter!
    Va då fördomar! Det är klart att världen är full av onda människor, tur att Osama togs härifrån.
    Om det inte var en bomb i väskan, vad var det i den då, du måste ju ha kollat innehållet för att vara på säkra Solsidan.
    Hälsn Pappsen, vadå sen?

    SvaraRadera