onsdag 17 november 2010

Egenlärare,



Jag lovar vår egenlärare har någonting emot mig. 
Hon och jag hamnar alltid i debatter och har alltid olika åsikter.
Har jag nånsin gjort någonting bra enligt henne? Öh, nej. 
Får jag nånsin svar på de frågor jag ställer? Öh, nej. 
Får jag höra någonting annat än klagomål och vad som saknas? Öh, nej. 

Hon om någon har fått mitt intresse för pedagogik att sjunka till botten.
Vill jag ens studera det längre? Det känns precis som att gå om gymnasiet.

Det är fel när jag inte är med på alla träffar, trots att det inte finns någon närvaroplikt annat än på utomstående föreläsares föreläsningar och tenterna. Det är fel när jag sitter framför datorn, trots att jag lyssnar och kunde skriva en essä om allt det hon sagt. Det är fel när jag frågar grannen om vad läraren står och säger när jag inte förstår ett ord av vad hon vill ha sagt. "Du ska fråga mig om någonting är oklart". Jovisst, det går ju bra när jag inte förstår det du svarar. Det jag kommenterar på vännens arbete är också fel, för läraren tar det som direkt kritik mot sig själv. Det är också fel när jag frågar vad hon säger och konstaterar att jag ingenting förstår.
Aaaaaah!

4 kommentarer:

  1. Voi vännen, försök att inte ta åt dig så mycket. Hon behandlade inte mig så värst bra heller, hon tog mig som exempel x antal gånger pga. min ålder och för att belysa hur jag inte besitter den erfarenheten som de vuxna i min klass gjorde. Vilket i det fallet gjorde mig sämre än de...enligt henne.
    Sen skulle du ha sett den mordiska blicken hon gav mig när jag sa att jag inte hade förstått något av artikeln hon gav oss att läsa i läxa.

    Det låter nog som om du har det jäkligare än mig, men jag ville bara säga att jag förstår dig :)

    Kram.

    SvaraRadera
  2. Den tanten är gjord av mordiska blickar!

    Herregud, och så står hon dessutom och skall lära ut pedagogik. Jag tål en hel del av henne nog. Tar inte åt mig men kan bli otroligt frustrerad på hennes sätt.

    Idag när vi hade genomgång av essäerna fick vår vuxna, finska klasskompis höra att läraren inte orkat läsa igenom hennes text eftersom den var skriven på så dålig svenska! Vad är det liksom för stil?? Här kämpar en finskspråkig kvinna med att producera en text på 10 sidor, och så orkar inte ens läraren läsa igenom den!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jo jag var riktigt arg här någon av de första gångerna, jag kokade nästan när jag kom hem...
    Men vi började komma bättre överrens mot slutet av kursen så då gick det bra.

    Whaaat!? På riktigt. Helt sjukt...
    Jag är faktist chockad. Att man får göra så.

    SvaraRadera
  4. Ja rätt uppfattning om vad universitetsstudier är har jag nog inte fått av henne. Känns mer som att gå om gymnasiet = noll motivation!

    Men nästa gång hon säger nåt sånt så säger jag tillbaka, på riktigt. Säkert därför hon inte gillar mig, för att jag verkligen säger emot... SUCK!

    SvaraRadera