tisdag 30 november 2010

Offentligt,

Eftersom nyheten kom ut i offentligheten redan igår så får jag nu äntligen lov att avslöja den här också. 

Min fina bror som jobbat på Yle så länge jag kommer ihåg har nu fått nytt jobb. I somras jobbade han stenhårt med FST-programmet En svensk sommar i Finland och sålde vidare det till både Norge och Sverige. Nu har Yle äntligen sett det hårda jobbet han gjort år ut och år in, så nu fick han ett av de största erbjudandena hittills.

Min fina bror har nu blivit utvecklingschef på Yle och har tjänst i Vasa. Han har huvudansvaret över Yle Vega, Yle Extrem och FST. Det ni, det är nog minsann värt en applåd och lite skumpa!  Bra för Vasa att tjänsten är satt här och skoj för honom att nu ha så många områden samt 7 producenter och 130 övriga anställda under sig.

GRATTIS från mig kära bror, utvecklingschef Lindh! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar