tisdag 9 mars 2010

Gah, min framtid..,


Jag har inte en aning om var jag skall vara nästa år. Jag vet inte var jag skall studera eller var jag kommer att bo. Bor jag ensam? Bor jag tillsammans med någon? Bor jag inne i centrum eller utanför staden? I vilken stad bor jag? Får jag ens någon lägenhet? Jag stressar mig så enormt på de tankarna som flyger omkring och vill verkligen veta ens lite hur min framtid kommer att se ut.

Jag är inte säker längre på VAD jag vill studera. Alla trycker i mig orden, "du behöver inte välja rätt, du kan byta sen" och jag är mer än mätt på den meningen. Jo, jag har den sanningen i bakhuvudet. Men jag vill ju för tusan ändå välja rätt! Men hur vet jag vad som är rätt? Vad vill jag? Vad säger magkänslan? Jag har ingen aning. Klarar inte av att lyssna på den. Jag vet inte hur man gör.

Jag har en vardag som består av att sova, äta och gå ut med en hund. Nån träning här och där, men absolut ingenting av värde att göra. Jag är en människa som behöver få göra saker. Jag vill fara omkring. Delta i evenemang. Jobba. Men här ligger jag bara på soffan och får inget gjort. Får inte ens utläst en engelskabok. Jag har NOLL inspiration och motivation. Jag bara inte orkar.

Jag vet att det där med alla andra är fel att tänka. Men just nu känns det verkligen som om alla andra har det bättre än mig. Kanske det bara är en dålig kväll, vad vet jag. Är väl lite ute och flyger nu. Men hoppas på att jag återvänder tills imorgon. För då skall jag faktiskt till skolan på en hel lektion..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar