lördag 20 mars 2010

Orka!,


NU kör vi sista passet för idag.
Kämpa, kämpa.

När den, i mina ögon, duktiga, omtyckta och talföra kvinnan mittemot mig börjar tala om duktighet lyssnar mina öron mitt i allt väldigt noga. Hon står och säger att man inte behöver känna sig oduktig bara för att man inte hinner med överallt. Att man inte är behöver trycka ner sig själv trots att man inte deltagit i alla förbundsstyrelsemöten eller arbetsutskottsträffar. Jag tycker hela diskussionen bara är absurd. Det värsta är att argumenten kommer från den kvinna som minuterna före skrutit med att hon nog minsann deltagit i alla möten, varje gång. Och räknat upp sina förtroendeuppdrag, om och om igen. Den kvinnan är duktig på riktigt. Men den diskussionen gick mig på nerverna! Gah.

Men nu börjar människorna verkligen vara trötta och humorn är urusel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar