söndag 21 mars 2010

Tågresan,


Jag är hemma igen.
Så underbart skönt att jag nu direkt rusar vidare på söndagsträningen.
Två timmar hård träning, sen är det helg för mig i någon timme.

I tåget mellan Helsingfors och Seinäjoki var jag med om världens tåg-moment.
Jag hade varit till restaurangvagnen efter en kopp té och en dumle-patukka.
Muggen var så stor att takeaway-lockena inte passade så jag fick klara det genom ett par vagnar till egen plats utan att spilla någonting.
Bra gick det genom de två första vagnarna.
Men när jag sedan skulle över från en vagn till nästa smäller en man upp wc-dörren mitt framför mig. Splasch, säger det bara och jag är blöt av té och mannen ber om och om igen om ursäkt.Vill betala min tekopp och ber ännu mer om ursäkt.

Jag bara skrattar och säger att det är bara vatten! Det torkar snabbt!
Gud att jag skrattade när jag fick berätta det åt resesällskapet Hannes när jag återvänt till egen plats!

Dessutom var det 31 grader i vagnen från Seinäjoki till Vasa.
Längtade konduktören så mycket till sommaren att han måste pina oss till värmeslag?

Nu bråttom till träningarna.
Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar