onsdag 10 mars 2010

Stulen moped,


Efter träningarna blev det en kväll med syster i Sundom och alla loppis-saker.
Ungarna var på gott humör
och mysiga Mathilda var gosigt sällskap mest hela tiden.

Jag återvände hem med två Ikea-kassar fulla.
Imorgon blir det avfärd till loppis!

När jag kom hem precis som alltid och skulle köra bilen under vårt biltak stod där mitt i smeten en moped. Fine, tänkte jag och körde bilen framför dörren istället och gick in. Konstaterade högt att någon parkerat en vespa på vår plats och pappa gick genast ut för att kolla.

Ett 112-samtal senare visade det sig att mopeden var stulen och efterlyst.
Och vet ni, det är inte första gången de lyckas parkera stöldgods på just vår plats. Det finns ju bara 17 andra att välja på...
Senast var det en bil.
Undrar vad som kommer näst?

2 kommentarer:

  1. "loppis".. du hitta någon sysselsättning!! ;)

    SvaraRadera
  2. Jaija, har man tråkigt blir man kreativ. Arbetstur på fredag fick jag också! :)

    SvaraRadera