torsdag 27 maj 2010

Åbo Akademi,



Jag fick två brev idag. 
Ett var mitt superba pensionssparande och det andra var från Åbo Akademi.

När jag öppnade Åbo Akademi-brevet trodde jag redan att psykkaresultaten kommit. Det första jag såg var att jag hade en tid till intervju den 7.6, i Vasa. Hmm, i Vasa? Skulle det inte vara i Åbo?? 

När jag sedan tog mig ork att läsa det finstilta så stod det Allmän pedagogik med svärtad text. Hejhopp, de tar tydligen hand om de som glömmer anmäla sig till intervjun genom att skicka brev hem åt slarvnissarna.


Men kan någon vänlig själ förklara vad meningen betyder: "Du som inte beställt texten och fått den hemsänd tidigare hittar texten bifogad till detta brev" Hejhopp Åbo Akademi alltså! 

Så det var bifogat 30 sidor ur en doktorsavhandling som man skall läsa som grund för intervjun. Det roliga är att personen som skrivit doktorsavhandlingen är min föredetta rektor som jag en gång i tiden beundrade stort. Jag var helt säker på att det var han som skrivit julevangeliet. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar