lördag 1 maj 2010

Valborg och första maj 2010,


Gårdagen var en salig blandning av människor och vänner från olika håll och kanter.

Efter den egna släkten bar det av till Jutta's där 93-orna
Cecilia, Patricia, Nora, Ina, Jutta, Ronja, Valma och Sannah var och firade.
Jag hoppade sedan vidare till grannen där Sofie och 92-orna festade vilt hos Camilla's.
Och förutom att gasen i grillen tog slut och lampan i vardagsrummet fick sig en smäll,
så tror jag inte några värre missöden inträffade.
Sen lite Jutta's igen när Valter och Julia även kommit på besök.

Så passade jag på att vara taxi när ungarna skulle till stan
och plockade upp Jessica vid skolan efter första varvet.
Vi sjöng Kom igen Lena för full hals och mådde prima i en varm bil.

Trots allt gick vi ett varv i Hoviska, som mer såg ut som ett slagfält taget ur ett krig med fulla finländare, än en fin Hovrättspark som det egentligen är. Det värsta var att dessa finländare inte var gamla alls. Men Jessica och jag träffade Mäx och Matti, vilket gjorde kvällen betydligt bättre.

När kvoten av fulla barn var fylld körde vi, Jag, Jess och Matti, Cecilia och Patricia till Vöråstan för att de skulle säga hej åt pojkvännen som firade på annat håll. Vi satt kvar i bilen och hade det mysigt i väntan på att köra dem vidare. De kom aldrig ut tillbaka och vi åkte iväg till Caius's place och 91-orna.

Det var där vi blev sen.
Halv tre tiden fick vi för oss att avlägsna oss
och fick då en överloppspassagerare med oss. Han ville hem.
Han bodde i Replot...

Det var sån sjuttons dimma att man knappt såg vita sträcken på vägen och allra minst vart vägen tog vägen. Ett äventyr till Replot tur och retur senare körde vi till flygfältet (läs till Jessica) och avslutade sedan kvällen där med lite skvaller.
Kort sammanfattat så tycker jag det var en superkväll med tanke på att det var svinkallt och uselt väder.


Hos Camilla's

-------------------------------------

Sundoms första maj gammaldagsfest är nu avklarad.
Kallt som i graven och en jävlig vind,
men vi var där.

Jag tänker inte sätta min fot på torget idag, utan kryper nu ner i sängen för att pina mig igenom dagens ranson psykologi och sen sova. En aning orättvist tycker jag det är. Jag som var nyktrast igår mår skit idag. Har så sjuk hals och mår allmänt uselt. Fryser som en dåre gör jag också.

Men vi äter nypotatis och rökt fisk idag,
så lite glad blir man ju nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar