måndag 17 maj 2010

Sommardag,


Det händer saker här hemma med.
För det första måste jag konstatera,
mot diskussionerna vi hade på kansliet när Stina och Lissu var på besök,
att det faktiskt kan vara bilkö i Vasa. Men samtidigt håller jag med Camilla med att när det är bilkö så tar det 5 minuter till jobbet istället för 2.


Bilkö, bevisligen.


När mamma och jag återvände hem efter en timme på skatteverket kom pappa emot oss med en allvarlig blick och sade; kom genast hit och se. Någonting så ofattbart som att övre betongplattan vid grannens balkong hade fallit ner och landat på balkongräcket. Tur att inte plattan med sina 1190 kg föll ner på gården där någon kunde ha varit just i den sekunden.

Så nu går telefonerna heta här.
Mamma avbokar inglasningen av våran balkong.
Bostadsbolaget skall ansöka om ett lån för att få bort att betongplattorna från alla 13 lägenheter.
Människor kommer och går för att se på den lilla katastrofen.
Och jag är livrädd att både gå ut på vår balkong och på vår terass.
Tänk nu om man skulle ligga där och sola,
och så mitt i allt kommer en 1000 kg betongplatta ner?
Tror inte man skulle överleva det...
Men nu iväg och handla morgondagens mat med Sofie. Sofie som jag övrigt var på glassdejt med idag när termometern visade på 27 grader. Naajs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar