söndag 16 maj 2010

En sommarkväll,

Jag har blivit en usel bloggare.
Det händer bara så mycket just nu.

Mamma lovade mig en sovmorgon idag.
En ordentlig en,
maraton-sovmorgon.
Hon lyckades inte hålla sitt löfte,
och imorgon har hor lovat börja damsuga kl 9...

Eftersom både Jessica och jag hade tråkigt under dagen,
bestämde vi oss för att muntra upp både den Jessica som jobbade,
samt oss själva, med en lunch på terassen till den arbetande Jessica's jobb.
Där satt vi och njöt av god sallad i strålande solsken och otrolig värme.
Sen blev det glass och fötterna i det iskalla havet.

Efter lite familjeliv och en aning olaglighet kom båda Jessicorna efter mig.
Det blev Uni-parken med ett mindre gäng och Subway 10 minuter före de stängde.
Sedan satt vi mitt i stan, åt och konstaterade att det är bra härligt att Vasas nattliv vaknat till liv med värmen.

Så bar det av till Åminne.
Efter ca 10 kilometers färd sprang en älg över vägen rakt framför oss.
Gissa vem som körde i 80 (med pulsen i 120) till Malax...

I Åminne kryllade det av människor.
Hälsade på gamla klasskompisar från högstadiet,
och pratade med Mathilda och Mia en stund.
Efter att ha kört några varv
och gått omkring en stund återvände vi hem.

Körde hem Jessica och satt och pratade en stund i bilen.
När jag sedan själv skulle återvända hem var det Winnerbäck på full volym och ner till stranden för ett foto.

Påväg hem från Brändö ringer Fanny och undrar var jag är.
Hon och Kitty hade tydligen ingen skjuts hem från Åminne och svor många gånger över att hon inte kommit på att ringa mig 40 minuter tidigare, när vi ännu befann oss i Malax. Jag erbjöd mig att komma efter dem, men de tackade nej när jag konstaterade att jag nästan ren var hemma.

Blev istället Söndermarken av Winnerbäck de ynka kilometrarna som var kvar.
Nu lite bloggar,
sen kram å gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar