söndag 9 maj 2010

En lördag i maj,

Denna dagen ett liv, är en mening som känns passande för de senaste 20 timmarna.

Jag började dagen med huvudvärk och nästan en liter apelsinjuice.
Fortsatte till stan med Jessica.
Smög oss in i gårdagens festlokal och kollade att allting var okej,
samt tog med oss alla sopsäckar pantflaskor.

Men hur pinsamt är det inte att panta flaskor alltså??
Speciellt när man kommer med flera svarta sopsäckar fulla.
Nästan så jag ville säga åt alla som kom emot med stora ögon att vi faktiskt hade sitz dagen innan!
Som pricken på i:et kom högstadiets hälsosyster emot när vi tågade in i Prisma med kärran full av flaskor,
plus att historialäraren stod bredvid oss en stund och pantade. Hejhopp.


Efter att ha kört hem Jessica var det bara hem för att byta kläder och sen åka iväg till brodern. Rövade med äldsta pojken därifrån och mötte upp systerysters yngre pojke för att tillsammans gå och se Narnia på Wasa Teater. Bra pjäs med helt awesome scenografi. Måste verkligen lyfta på hatten för att lilla Vasa åstadkommer så bra teater!



Eftersom grannarna vägg i vägg med oss agerade Herr och Fru Bäver under kvällen, fick ungarna och jag gå backstage efter föreställningen. Gissa vilka ungar som var överlyckliga av att ha fått gå på scenen och sitta i den vita häxans vagn?

Så körde jag hem de små fina i solnedgången
och fortsatte kvällen med lite släktutredning.
Efter att ha avslutat samtalet med Frida,
konstaterade mamma och jag att världen nog är bra liten.


Sen ett tu tre kom grannen kom på besök och vi for iväg på nattpizza till stan.
En runda till Västervik och sen även vår bådas föredetta arbetsplats; Bostadsmässoområdet.
De nya husens område blev även platsen för vår nattliga promenad.

Efter en efterlängtad pratstund med ungen och en klocka som var alldeles för mycket med tanke på morgondagens planer, så återvände vi hemåt. Grannen cyklade iväg hem och jag smög mig in i ett sovande hus. Tack vare mina sena vanor så börjar jag vara riktigt bra på att smyga.

Så morgon är det morsdag och återigen fullt program.
Livet ler och jag med det!
Kram och gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar