fredag 21 maj 2010

På tåget hem,


Jag har inte bloggat på ett dygn,

hur bra är inte det ??

Sitter som bäst på tåget som tar mig till Vasa.
Rullar sakta in på Dickursby station
och jag vet att mina två favoritmarthor står där och väntar.
Marthorna är på väg upp till Jakobstad för att fira vårmöte där i helgen.
Jag skall ta mig dit jag också,
bara hem via och packa om först.

Hade ljuvliga dagar med min Jessica i huvudstaden.
Kommer bilder och texter sen när jag är hemma och har alla sladdar.
Det snabba nätet i mokkulan slutar ungefär i Hämeenlinna,
så sen är det onödigt att ens försöka öppna Facebook.

Efter en kort natt,
en kaffe med favoritFrida,
och en ledarträff,
så åkte jag iväg till min fina Niki.
Helt ljuvligt att bara sitta och prata bort en kväll.
En kväll utan dator och onödigt facebookande.
Åh, jag bara älskade.
Älskade katterna också.

En tanke slog mig under senaste natten.
Det är fortfarande onödigt underligt att det är så sjuttons svårt att tala om sig själv.
Andras liv och problem kan man nog analysera sönder,
men när det kommer till en själv är det betydligt svårare direkt.
Men å andra sidan mår jag så otroligt bra just nu att det bara var en tanke som kom och gick.

Så nu fram med statistikboken,
läsa som en dåre.
Sen någonting från restaurangvagnen för att fira utmärkta studentresultat!

Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar