måndag 16 augusti 2010

Årligen återkommande dagen,



Damen bakom den här texten fyller 19 år imorgon. 
Och nej, jag tänker inte avslöja världens ålderskris
eller ens tanken på att jag blir äldre.
Jag tycker det är kul att vara med. 


Och tack vare att jag idag så gott som hostat upp min lungor,
eller tränat otroligt med magmuskler,
hur man väljer att se på saken,
så kan ju inte morgondagen vara någonting annat än bra. Bättre åtminstone.


Eftersom att mamma är the only one som stiger upp i gryningen här i familjen,
så har hon lovat att uppvakta mig först under lunchen.
Hennes lunch brukar infalla ungefär samtidigt som mitt morgomål. 


Så om sisådär fem timmar fyller jag exakt 19 år. 
Har även detta år fått ta del av en bekant historia om de första dagarna. 
Det är som om vår släkt älskar det som varit. 
Eller att mamma är så babysjuk att hon drar upp både sin graviditet och mitt första levnadsår om och om igen för att stilla sinnet. 


Men planer på mysig fest finns.
Någonting att avsluta en superb sommar med. 
Jag återkommer när jag blir frisk.
Trots att pappa tydligen alltid vetat att jag är sjuk,
så lever jag på hoppet om att en dag ännu friskförklaras! 


Nu ett avsnitt Gossip och sen natten.
För att orka fylla år imorgon!


Kram å gonatt!


Och jo, märks att man blir äldre.
Jag skall jobba min födelsedag.
Det gjorde man aldrig som liten när födelsedagen var årets höjdpunkt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar