lördag 14 augusti 2010

I am a stolt Ungmartha,


Min morgon började kaotiskt med morgonmål i famnen i bilen på väg till kansliet. Försökte sätta upp mitt sprätiga hår, samtidigt som mascaran helst skulle landa på ögonfransarna. Överraskade sedan Ari med att rusa in på kansliet för att borsta tänderna, innan taxin kom efter mig, Soffan, Eva-Helen och Petra.

Vi flög propellerplan till huvudstaden.
Åkte buss in till stan.
Konstaterade om och om igen att jag hade alldeles för mycket kläder på för den södervärmen.

Hade strategidag med både seriösa och mindre seriösa diskussioner.
Planerade för framtiden medan vi konstaterade att vi egentligen inte kan planera framtid.
Höll ett halvtimmes styrelsemöte på en timme
och drog i några trådar av nystanet för att försöka komma fram till nåt väldigt smart.
En dag på några timmar är hur man än vänder och vrider väldigt kort tid.
Kort tid för presentationer, möten och visioner.

Men som tack för en arbetsdag åt vi alla tillsammans på Karl Johan.
Drack lite vin, talade framtid i olika omgångar och tog sen ännu en på terassen före taxin till flygfältet.
Fina diskussioner med Petra hela flygresan hem och till och med lite choklad fick man som natimat.

Men där sa sen kroppen stopp.
Blev inget Olli's.
Jag hade ingen röst kvar och febertermometern visar 39 grader som bäst.
Om det sen är värmen i allmänhet eller verkligen feber kvittar.

Jag hade i varje fall en bra dag!
Och tackar Stina, Frida, Eva-Helén, Petra, Maja (och lilla Ida) , Lissu, Ellen, Soffan, Ricarda, Elise, Jonna och Camilla.

Kram å gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar