onsdag 18 augusti 2010

Uppdrag,



Jag älskar föreningsliv och förbund i alla dess former. 
Så uppdraget denna tråkiga kväll är att hitta en organisation som jag kan ge min själ åt.
Helt enkelt sluta göra ingenting lite här och där,
och satsa på en förening, ett förbund, en organisation 
som jag verkligen vill jobba för. Som jag får jobba för.


Skulle jag befinna mig i Sverige som bäst,
skulle det inte vara nåt problem.
I det landet vet jag flera ställen jag redan skulle vara välkommen på.
Men i det här landet är det värre. 
Antingen får man komma med och inte göra nåt av betydelse,
eller så kommer finska språket emot. 


Vi får se var kvällen slutar! ;) 
Har man otroligt tråkigt och är ensam, får man ju för tusan komma på saker att underhålla sig med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar