måndag 30 augusti 2010

Hösten som närmar sig,



Varje år den här tiden brukar jag skriva inlägg om hur mycket jag hatar hösten, hur rädd jag är för den och hur mörkt allting är. 

Men just nu, när hösten kommer smygande känns det bara så otroligt skönt! 
Det blir svalare i luften, man får klä på sig stora, mysiga kläder. Krypa ner under en filt, dricka té och tända ljus. 

Den här hösten har jag så mycket att se fram emot att den lockar mer än den skrämmer. Och det bästa med allting är, att det som händer i höst vill jag att ska hända. Det är inte uppdrag jag tagit på mig för att jag inte klarat av att säga nej, utan det är saker jag verkligen vill göra. Jag kanske befinner mig i fel stad för att förverkliga vissa drömmar, men har vant mig vid tanken och tänker istället att jag måste förverkliga så många drömmar som det bara är möjligt att få sanna här var jag är nu. 

Jag har:
- en helt ny utbildning där jag får välja att läsa det jag är intresserad av. 
- nya och blivande vänner omkring mig. 
- förtroendeuppdrag att sköta som bara jag kan.
- mitt livs första flytt att se fram emot för att sedan börja bygga på mitt och bara mitt liv.
-  resor, evenemang och föreläsningar att vara en del av.
- en kurs i huvudstaden att läsa, och många fina människomöten där i staden också.
- en höst med fester, sitzer, åbo-resor och studieliv!

Det blir nog bra hörni.
Nu VGF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar