torsdag 11 februari 2010

Återvänt,


Under en av de gånger jag varit hem och vänt idag undrade en fin människa hur jag har det.
Dock via facebook, men det är tanken som räknas.
Jag skulle så vilja se träffa henne på riktigt igen!

Under en annan av de gånger jag varit hem och vänt idag åt jag mammas vispgröt,
och sen en barndomsdelikatess.
Ni har inte en aning om hur gott det är med sylt på vitt bröd.
Eller yoghurt på rågbröd.

Efter att ha tankat bilen för svindyra euron
har jag nu återvänt hem tillsammans med den övriga familjen.
Skall fixa ihop en makaronilåda nu,
sova min skönhetssömn
och sedan bege mig iväg på träningar.

Dessutom har jag hunnit söka jobb idag.
Håller tummarna för att jag även får detta deltidsjobb under sommarmånaderna.
Det betyder heltidsjobb april till juni,
och pengar tillräckligt för att sedan påbörja mitt egna liv.
Studerande i en annan stad,
frågan är bara vilken..

2 kommentarer:

  1. "bege dej iväg på träningar" de gillar vi! ;) men att du ska bort från vasa till nästa termin gillar vi int!! saknar dej ren, och vart lämna vår kaffe ?! kanske lördagen räknas dit ;D ses!
    /C

    SvaraRadera
  2. Måst nog dra mig iväg på träningarna, trots att tränaren skrämmer vettet ur mig! Och hej, kaffe måst bli av nån dag! lördag räknas INT ! <3

    SvaraRadera