onsdag 10 februari 2010

Hörf,


Fick ju åtminstone snylta på skolans lunch idag,
så nåt bra åstadkom jag i varje fall.
Fem minuter handledning och utgivning av ett prov,
jag fick 5,5 av 6 möjliga,
så det känns inte hel fel såhär inför skrivningarna på fredag.

Så hann jag få tag i Petra och sprang efter "starta din egen krets-papper" till kansliet,
för nu gäller det.
Jag skall ha Vasas medlemsantal att stiga,
om det så är det sista jag gör i denna stad.
En kram och ett hej åt Christel hann jag också med,
innan det var dags för hörf i skolan.
Jag åstadkom 23/35 poäng där,
och nerverna lugnades ner inför tisdagens finskahörf.

Förutom att jag sedan hämtat mammas 12 kgs paket från posten,
sprungit ärenden och ringt runt åt människor,
så har jag haft en ganska lugn och skön dag.

Nu en titt på storasysterns text.
Be ware, för nu kommer sanningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar