onsdag 17 februari 2010

Gälit,


Jag säger bara GALEN dag!

Ett polisförhör som gick helt smärtfritt. En konstapel som var mer människa än polis och verkligen hade humor! En tekniker som skulle ha fingeravtryck och grejer, sprang in och ut mest hela tiden och verkade älska sitt jobb. Det var liksom dagens underbaraste stund när han hittade nåt fingeravtryck som kunde spåras.

Sedan lite skolmat för att orka hållas på fötterna innan det var dags för läkarebesöket.
Jag säger bara att det är svinigt gjort av läkarna på Mehiläinen att ta 90€ för 20 minuter av en läkares dyrbara tid, när läkaren i fråga dessutom pratade mest skit. Tur att brors fru satt i receptionen på väg ut sedan, så hon drog till med en ordentlig rabatt. Ah, jag älskar mitt kontaktnät. 41,50€ anser jag ändå vara en ganska så rimlig summa för 20 minuter.

Så till apoteket för att hämta lite mer piller att svälja. När jag sedan köat i tjugo minuter konstaterar farmaceuten jag fått tala med, att receptet är fel utskrivet och att hon måste få tag i läkaren. Alla som bor i Vasa vet att det är mission impossible att få tag i en av läkarna på Mehiläinen under arbetstid. Så jag lämnade receptet på apoteket och rusade till skolan för att hinna delta i sista delen av antimobbningsmötet. Vi firade att mobbningsplanen äntligen var packad och klar och åt mockarutor för hela slanten.

Resten av dagen gick åt till att springa mellan skolan och stan för att köpa saker till penkkis. Återigen rusa till apoteket när ett textmeddelande kom och påpekade att jag nu kunde hämta tabletterna. Och så köra hem grannen samtidigt som mamma ringde och klagade på att hon behövde bilen. Tur att den intensiva polisövervakningen de hotat med denna vecka inte nått våra hemtrakter ännu. Annars skulle jag ha plockat på mig böter för både telefonsamtal och överhastighet.

Träningarna ikväll är inställda, tacka gud för det.
Jag skall finslipa penkkisutstyrseln, packa för abi-kryssningen, packa för huvudstadsbesöket (och FORK!), skicka mejl, skriva anmälningslistor till tävlingarna, skriva artiklar och hinna ta några andetag mellan varven.

En långlenkki skulle inte sitta helt fel ikväll.
Helt skulle jag skida 15 km igen,
men skavsåret från förra turen gör sig onödigt mycket påmint ännu för att jag skall ta på mig skidmonorna igen.

Återkommer!

2 kommentarer:

  1. Då ja läser "Jag säger bara GALEN dag! " så börjar jag mittiallt läsa i nå jäkla snabb takt..för att ja ska få den där riktiga känslan :P.. underligt..

    SvaraRadera
  2. Haha, du är ju för söt! Och jo, jag lever nog! ;) Galen dag och galnare blir det!

    SvaraRadera