onsdag 2 juni 2010

Arbetsgubbar,


Idag var det väckning kl 07.30 när dedär finska gubbarna i gula hjälmar klampade in.
Jag förstår inte vad det är med mitt rum,
eftersom varenda en arbetsgubbe råkar komma in i misstag varenda en morgon.
Har grannarna balkongdörren på andra sidan än vad vi har?
Eller går ryktet om en sovande törnrosa?

Fick en uppmuntrande morgonkommentar av den mest sönderrökta av de alla, han som hade knappa 4 tänder kvar, att jag var snyggast i det här radhuset. Minuten senare när jag är påväg in från gården får jag nästan en stupränna i huvudet. Hur det skall tolkas är en annan fråga...

Men snart går jag ut och skriker åt dedär hjärndöda människorna.
De kan seriöst inte göra två saker samtidigt.
I morse låg jag i sängen och funderade på vilka fula ord jag skulle skrika åt dem när fönstret brakar in. (nej de är inte här för att fixa fönstren, utan balkongerna..) för igår var det väldigt nära.

Att den stora lyftkranen sen kostar 150€ i timmen gör ju sakne way much bättre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar