onsdag 2 juni 2010

Arbetsgubbarnas måka,


Jag tänkte slå vad med pappa i morse om att det kommer att hända nåt värre ännu när dehär gubbarna håller på här. Jag skulle bara ha litat på min känsla och slagit vad om 100€. Jag skulle ha varit 100€ rikare just nu.

De skulle lyfta bort betongblocket från grannens balkong.
Hejhopp sa det och så landade det ett ton tunga betongelementet på deras nylackade träterass,
och staketet till oss och grannen bredvid blev skrot.

Vår disponent har sagt att alla skador som kommer bredvid arbetet står husbolaget för.
Till exempel växter, blommor och prydnader av olika slag.
Efter att Havator (de som är här med lyftkranen och de äckliga gubbarna) fällt ner betongblocket på grund av en missbedömning,
har deras arbetsledare ändå mage att komma och säga:
- Prata med disponenten, husbolaget står för alla kostnader.
- VADDÅ? sa jag. Det var ju ER måka! NI om nån ska betala det.
- Jaa... hmm.. jag ska prata med ledningen.

BAH!
De gubbarna måtte hata mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar