onsdag 9 juni 2010

Brevvän i USA,


Jag tycker Facebook är en av de bättre uppfinningarna i vår moderna värld.
Har gång på gång förvånats över applikationer och saker som finns på den sidan.
(för att inte tala om Spåkulans skrämmande ord...)

Men ikväll slogs jag av förvåning igen.
Det är så här.

I lågstadiet fick vi, genom någon sorts organisation, en brevvän någonstans från världen att skriva brev med och därmed öva upp vår engelska. Vi fick dra lappar ur en korg där det fanns ett namn och en adress. Sen var det bara att skicka ett första brev. Jag minns att jag berättade om våra husdjur, min familj och skolan. Jag satt med foton på allting och försökte ta mig fram på min knaggliga engelska. Flickan jag skickade åt bodde i USA och hette Jessica. Vi brevväxlade en tid och när sedan eposten var någonting som en vanlig människa också hade, så byttes våra brev ut mot mejl. En tid senare blev det långt mellan mejlen och vi slutade helt.

Men det häftiga i den här historien är att hon, min Jessica i USA, ploppade upp på "personer du kanske känner" på Facebook. SÅ nu är mitt stora livsproblem följande;

Ska jag ta kontakt med henne? Kan hon månne minnas mig ännu? Eller skall jag bara låta det vara och låtsas som om jag aldrig sett det namnet förr?

Det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar