tisdag 15 juni 2010

Människor i massor,


Wow, vad jag har träffat människor idag alltså!
Det som bara skulle vara en oskyldig kaffe med barndomsvännen,
blev en hel massa skvaller och pratstunder.

Så länge vi satt i solen utanför Waynes kom Jessica och Nina förbi.
Grannfrun från andra sidan sjön stod länge och talade grann-skvaller med oss,
och skateboard pojkarna underhöll oss med misslyckade trix.
(även ett tiotal bekanta gick förbi och sade glatt hej!)

Sen skulle jag iväg för att sätta mina betyg på posten till Sverige.
Den korta promenaden från Waynes till kansliet, där jag hade bilen,
tog en hel timme!
Det var Anne, Eva-Helén och Ari på August som var nyfikna på framtidsplaner och planer inom både politik och martha. Och så var det såklart lite skvaller och allmänt vad-är-på-gång-prat.
Det var sötisarna Cecilia och Oskar, också vid August.
Det var grannar och jumppaflickor.

När jag äntligen fick iväg betygen fick jag order hemifrån att springa in i närmaste butik och köpa gräddfil. Nå är det inte sen milslång kö och människan som står framför mig är såklart en pratglad martha. Så jag stod och talade med Vasabygds-marthan i en kvart när jag sedan så vänligt man bara kan säga åt en äldre människa att man har bråttom, kom mig iväg hemåt.

Äntligen hemma sedan och hungrig som en varg.
Bibban hanna jag också till efter maten,
så dessa två böcker skall läsas ut i den närmaste framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar