söndag 27 juni 2010

Uppdatering 2,


Vi kom fram till RIGA.
Men tyvärr lika totalt lost båda två.
Är det nån tidskillnad?
Vad har de för valuta?
Vad är valutakursen här i landet?
Hur tar vi oss till hotellet?
Var är vattnet och centrum?

Men nu har vi i varje fall gått omkring i 6h.
Tydligen raggat upp både engelsmän och andra äckliga typer.
Men tydligen är vi blonda (jag åtminstone) och jävligt snygga,
så va kan man?? ;)

Nu ligger vi på rummet,
gratis internet (så dit for min internet-avvänjning tyvärr)
och dricker lokal äcklig cider och äter lökchips.
De kryddar maten underligt i detta land.
Det är som att vara int i södern, int i öst men inte heller i Norden.
Nån sorts salig blandning av allting.

Men tyvärr syns fattigdomen mer än man kanske är van vid. Kommer inte att glömma mannen som satt och tiggde med sina tre hundar vid vägen. De var alla så söta att jag gärna skulle ha lagat mat åt dem (men svårt på ett hotellrum utan kök, jag vet)

Imorgon blir det troligen shopping (om vi hittar till centrum igen...)
Jag börjar mer och mer tro på de som sade att det är lätt att tappa bort sig här i stan. Vi lyckades tillfälligt göra det i alla fall.

Hejhopp,
nu dator, sängen och hotellfrukost imorgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar