fredag 17 september 2010

Helgen då batterierna laddas,



Det är som att vara på semester nuförtiden när man är hemma.
Vi lagade födelsedagsmat här och åt alla tillsammans.
Firade mamma och tog igen skvallret.


Sen skulle jag via butiken för att köpa det som behövs inför morgondagens resa,
men den butiksfärden slutade i Västervik och spontanbesök hos systeryster.


Telefonen lämnade hemma
och det blev kvalitetstid med världens underbaraste syskonbarn.
Vi bakade blåbärspaj och var ute på äventyr
så en duktig mamma skulle få en behövd powernap. 


Men vet ni, det bästa sättet att ladda batterierna på är att vara med de ungarna. Så långt ifrån en stressig vardag som man kan komma och deras problem når inte djupare än hur man får ner ett glas från hyllan och kommer fram till vad en deciliter är. Åh vad jag njutit ikväll! 


Dessutom har jag kanske ett jobb på lut, 
ett jobb jag hinner och orkar med. 
Så nu går det bra här på sidan. 


Kram och gonatt, jag sover hemhemma idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar