fredag 24 september 2010

Tanten,

I Seinäjoki träffade jag världens sötaste tant. Hon hade varit en vecka i Turkiet med sina bästa vänner och skulle nu hem till Björkö. Men eftersom hon åkte tåg själv för första gången så var hon lite nervös att hon inte skulle hitta Vasa-tåget när vi kom till Seinäjoki. Så hon frågade folk som stod omkring henne vem som skulle till Vasa, så jag svarade såklart att jag skulle det.

Så satt vi tillsammans och talade i tåget hem. Hon var en helt ljuvlig människa, men så var hon ju också martha förstås. ;)

Om jag bara får tag i henne igen så tänker jag be henne bli min mormor. Det är inte ofta man träffar så där fina tanter vet ni!


Så kom jag hem till en tom lägenhet med saftiga räkningar som glatt väntade på mig. Har ätit skräpmat och en burk inlagda champinjoner. Nu är det nog bara sängen som lockar för den här damen är flunssigast och tröttast i stan.

Kram och gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar