torsdag 23 september 2010

Schemalagd dag,

Och jag kom mig äntligen till hotellrummet.
Tur man inte behöver checka in här,
har ännu minnen av den sena incheckningen vid Helka efter styreksemöte och en natt på kansliet.. ;)

Men efter tågresan ner som gick ovanligt snabbt
(trots att jag inget fick gjort)
så besökte vi riksdagen.
Träffade fin Antonia där som tog mer än väl hand om oss.
Diskuterade med assistenter, Nylund och Wideroos och funderade på allt från riksdagsval till senaste skvallret om politikerna.

Så gick vi vidare till Undervisningsministeriet där Wrede talade intressant om ungdomar idag. Tänker lusläsa boken vi fick med oss. Verkligen. Där kanske jag också hittar en intressant essärubrik.

Sen splittrades gänget, och jag tog mig friheten att hälsa på mina marthor som drog igång matkurs för studerande. Vi tillredde och åt ljuvligt god och hälsosam mat, innan jag sen sprang iväg till SU:s kansli för lite samkväm med SU i Helsingfors.

Bra dag så,
men känns i kroppen att man varit igång länge.
Nu lite föreningsjobb innan det blir natten.

Imorgon är ännu en ljuvlig dag här nere.
Jag ska träffa storslagna vänner.

KRAM! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar