lördag 30 oktober 2010

Dans är någonting kreativt,

Kroppen och knoppen är helt slutkörda efter en dag full av dans. Jag har lärt mig tre olika koreografier, vardera på en och en halvtimme, i olika dansstilar. Men dans ger mig så mycket att det inte är förrän nu efteråt som jag märker hur slut både hjärnan och benen är.

Det är häftigt att få vara med min finlandssvenska gymnastikfamilj. Gymnaster, ledare och dansare från hela Svenskfinland med siktet inställt på Gymnaestradan i Schweiz, Lausanne 2011. Vi har hejat på varandra, kämpat oss igenom danssteg och framför allt hjälpt varandra. Men så har vi också gjort fel, skrattat och börjat om.

Jag själv har idag lyckats med att dansa bort alla tankar på omvärlden. Hade nästan glömt bort hur otroligt enkelt det är dansa sig ur tråkiga problem och tankar. Det tar inte många minuter när du sätter ner din själ i att lära dig en koreografi innan du rensat hjärnan totalt och bara är inne i det där magiska flowet.

Men ingen rast ingen ro, nu skall jag hoppa i duschen, ta emot pappa och faster som kommer och ser hur jag bor, innan jag tar mig iväg till Radisson på FSG's höstmöte och så middag på Fransmanni.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar