lördag 16 oktober 2010

Underbara fredag,



Den här fredagen har nog varit skönaste fredagen på länge. 
Bara fått umgås med människor som ger mer än de tar,
stiftat nya bekantskaper och skrattat liv i mig själv. 

Att få sitta och tala med min förman Malin idag var bland det bästa på hela veckan. Det gav mig personligen så otroligt mycket att jag kommer leva länge på orden från idag. Dessutom tror jag verkligen att vår relation kommer hålla utanför jobbets gränser också. Om två månader jobbar jag inte längre där, och vid årsskiftet är hon arbetslös. Den människan har så mycket klokt inom sig och så mycket att kämpa för!

Att sedan få gå iväg på afterwork med marthorna var ett avslut på en tung arbetsvecka som verkligen behövdes. Ha all tid i världen att slösa bort bara så där. Dricka ett glas vin och umgås helt totalt prestationsfritt med äldre människor som ändå är på samma nivå där vi möts. De tre timmarna kändes som en. En givande och bekräftande timme.

Sen blev det inget Idol-mys på Olli's. De hade tydligen sits där ikväll. Men vad gjorde det när Lasse körde oss till Malin och vi hejade vidare Elin och Geir. Att sedan ha en Jessica att gå hem med i natten var pricken på i:et för denna perfekta fredag!

Så nu skall jag tända lite ljus,
dricka ett glas vin,
lyssna på Norah Jones och bara njuta av att ha en ledig helg framför sig.
Njuta av det faktumet att jag imorgon får sova precis så länge jag vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar