torsdag 14 oktober 2010

Jag såg en krock,

Mina morgnar nuförtiden är så otroligt sköna.
Lugna, sköna och mänskliga.
Jag hinner läsa tidningen,
både pappersversion och några nätversioner.
Äta ordentligt morgonmål och höra på musik.

När man sedan skall bege sig ut i höststormen en timme senare, känns morgonen inte lika sprittande längre.

Men värre skulle det kunna vara.
Som till exempel för de två bilarna som smällde ihop rakt framför ögonen på mig när jag kom ut ur trapphuset. Eller som för den där stackars högstadieflickan som hade fullt sjå med att hålla håret på plats i de friska vindarna.

Jag varken frös eller förbannade vädret.
Så egentligen har jag det ganska bra just nu!


Kvällen ägnar jag åt VGF. 
Fotografering, styrelsemöte och planeringsgruppens möte. 
37 dagar kvar till jubiléet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar