tisdag 28 december 2010

Årskrönika del 2,

Jag började med en nykter valborgskväll. Åkte omkring på diverse fester, men ägnade största delen åt 93:orna!

Truppen Safir gick i pension. Trodde vi då i alla fall. 

Jag fick för första gången erbjudandet att ställa upp i kommande riksdagsval. Men sköt upp erbjudandet så länge jag kunde och festade nätterna igenom. 



Vi uppträdde sista gången på VGF's vårfest.



Vi chilla i parker och njöt av studielivets lediga dagar.




Jag och Jessica njöt av livet i hufuvdstaden.



Martha hade vårmöte i Jeppis. Den natten glömmer jag sent. 
Dagen därpå, när jag äntligen var i körskick, körde jag till Åbo för att skriva inträdesprov. 




Jag åkte över till Sverige och vi smugglade Hilja över gränsen eftersom hon inte hade rabiesvaccin. 

Systeryster köpte hus.

Sommaren kom smygande och vi började införa allt fler grillfester.

Vi avslutade jumppa-säsongen.

Vi tog studenten och jag läste Malins underbara dikt på dimissionen.

Det är fest på
Vintergatan ikväll
och alla hon känner
skall komma

Hon gör sig fin
i månens glans
Fäster kometer
i håret

Nu tar hon på
sina orionpumps
och pudrar kinderna
med stjärndamm

Åh hur hon rör sig
hon virvlar fram
hon formligen
strålar av lycka!

I stegen piskas
norrskenet ut
över skyar
och himlavalven

Vi jordefolk pekar
och viskar förtjust
Titta, vår Emilia dansar!




Vi firade Jessica med 7-rätters middag på Gustav Wasa.

Popkalaset i Ekenäs.


Var hem och vände ett varv förrän det var midsommar i Ekenäs.

Jag stack iväg till Riga med Antonia. 




Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar