lördag 25 december 2010

Julafton som kom och gick,



Jag måste bara säga att det blev en minst sagt annorlunda julafton i år. Men jag mådde suveränt bra hela kvällen och fick vara kring de jag gillar mest, så ingen nöd gick det på mig. 

Ett sjudundrandes julbord hos systern från pappas sida med familj, pappas ex med sambo och så två hundar. Fiskbord, köttbord och en härlig kompott av efterrätter.

Sen skulle min kära far vara chaufför åt hela högen människor för att köra de vidare till diverse ställen. Husbilen kom vi med och han skulle skryta med att man får åka varm bil. Tyvärr hade pappa gått ut och satt på värmen liiiiite för tidigt, så den hade dragit slut ackun... Där stod vi då alla på gården i -25!

Men ingen fara med det. Koppla i el-sladden i bilen och ta systerysters bil för att köra iväg gänget. Sedan åkte jag, mamma och pappa hem till oss för att öppna julklapparna och fortsätta fira julen. Hur mysigt som helst när vi satt där och njöt av fina presenter bara vi tre för en gångs skull!

Senare så åkte pappa och jag tillbaka till Gerby för att starta husbilen och så förde vi systerysters bilnycklar till Vikinga där de var och firade. När vi sen återvände hem så plåppade jag dessutom iväg till grannarna på andra sidan sjön där systeryster från mammas sida var och firade jul med ett gäng på 30 pers. Festade där kvällen lång och agerade sedan chaufför när de skulle hem till Västervik.

När vi landat i Västervik ringde systeryster från pappas sida och undrade ifall erbjudandet att få skjuts hem ännu var i kraft. Jaija, sa jag som gladeligen kör omkring med systerysters automatväxlade bil. Så jag körde tillbaka till Vikinga, hängde där en stund med de 10 pers som var där och tog ut det sista av julfirandet.

Så återvände jag på sena kvällen till Västervik igen. Byggde lego-flyg, spelade Wii, drack vin, åt choklad, såg på Robert Gustavsson, skrattade och kramades. Somnade halv 4-tiden med två sovande ungar i famnen. Lyckligaste stunden på dagen med de ungarna.


Underbar julaftonskväll! 






Kameran var inte riktigt i användning under kvällen. Hundar, barn, presenter och skratt underhöll mig mer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar