tisdag 28 december 2010

Årskrönikan del 1,


År 2010 har så gott som varit och farit.
1276 blogginlägg senare kan jag konstatera att även under det här året har det hänt mycket. 

---------

Jag började året med en hejdundrandes nyårsfest hos Malin. Vi hade så otroligt roligt att jag inte märkte att min plånbok var stulen förrän det bar av mot taxikön följande morgon. Jag förbannade helgdagen mer än någonsin just då. 

Jag och Jonathan började ändå året på tumis med Playme i hufvudstaden. Jag blev utsågs nog till favoritmoster just då.


Jag njöt av vinterdagarna när de var som bäst. 
Så gjorde även Hilja. Vi delade många hemligheter den vintern. 



Mathilda var i sin värsta Varför de-ålder. Jag svarade otaliga gånger på frågan varför.  


 Jag var ner till Helsingfors en gång i veckan. Emma Pihl var en av höjdpunkterna under de resorna. 


Jag umgicks med mina syskonbarn så ofta jag hade tid. 




Vi var abin och hyrde Olli's på söndagar. 


Vi drömde om nya, dyra gymnastikdräkter. Men den drömmen förblev en dröm. 

Vi kämpade oss igenom diverse övningar till studentskrivningar. Oftast i collegebyxor och huppari. 

Sen skrev vi också studenten. Pinade oss igenom 6h efter 6h.

Efter det firade vi stort med penkkis.




 Och ABI-kryssning!





Jag var hemma 5h natten efter kryssningen innan jag återigen åkte ner till huvudstaden. Den gången där nere var jag väldigt kulturell och såg Cabaret, Tuppens hjärta och FORK.




Jag funderade mycket på liv och död. Hade cancern ständigt närvarande direkt när ruset av att skrivningarna var över lagt sig. Det var bara ett faktum. Pappa har cancer. 

Jag skulle åka till Åland, men då var det busstrejk och Kents instrument var fast på en båt, så det blidde inget... Så istället gav vi oss ut till Köklot i snöstormen. 


 Fasiken att jag och Sabina skotta de dagarna. Men till bastun kom vi!

Vi startade upp vår Nollkoll-blogg

Jag började jobba på Blomsterhuset istället för Gustav Wasa. 

Vi tränade hårdare än hårdast och satsade på guldet. 

Jag flög och tågade ner till Helsingforsfyra gånger.

Jag hälsade på i hufvudstaden igen en gång. Jannie och jag bodde i en lägenhet i centrala Hfors. Vi skypeade med Portugal mest hela natten. 


Vi förberedde oss för tävlingarna i sista minuten.

Vi åkte iväg till Uleåborg och tävlade. Bästa tävlingsresan ever!



Världen svämmade över litegrann. Både av stress och vatten.

Jag jobbade för UngMartha. 

VI deltog i FSGM och tog hem vårt fjärde och sista guld som truppen Safir. 

Jag strövade omkring i naturen för att samla krafter. 


Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar