söndag 5 december 2010

The last song,


Om ni ska se en film, se The Last Song.
Sofie och jag har legat och gråtit ikapp.
Den träffade så rätt. 

The Last Song väckte verkligen många tankar för mig.
Se den ifall ni vill förstå mig ännu bättre.

Den handlade om en familj där föräldrarna var skilda och bodde på olika håll. Barnen levde med sin mamma, men åkte den sommaren hem till pappan för att vara tillsammans en längre tid. Mycket som hände var så typiskt filmscener som det bara kan vara. Den var så totalt förutsägbar, men ändå så äkta. 

Filmer där jag själv känner igen mig är de som jag sedan efteråt tycker är sevärda. Den här filmen påminde mig om en vår och sommar med en sjuk pappa. Rädslor, tankar och fina stunder.


Se The last song.


Eftersom kvällen var helt spontan hade vi lite tekniska problem på vägen. En fjärrkontroll till tvn som var utan batteri och en studerande som inte har batterier i lager. Ett extra fanns, men det behövdes två. Men hej, vi tog bara ner den största klockan på väggen, stannade tiden för en stund och fick igång filmen med svensk text. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar