torsdag 9 december 2010

Underbara hundägare!,

Lunch med hemlösa Anna
och hemgjorda julkort fixade!

De bjöd tydligen på russinsopa idag. Huudå, låter inte alls så lockande gott...

-----

När jag traskade tillbaka till Academill efter en snabbvisit till Gros, kom världens mest underbara hundägare emot. Önsketänkande att alla matten och hussen skulle vara lika ödmjuka mot sina hundar. Mannens stora hund satte sig ner på marken och vägrade fortsätta promenaden. Mannen funderade en stund på vad som var problemet. Mannen tog sedan en tass för sig, putsade bort snö som fastnat och värmde tassarna med sina händer samtidigt som han blåste dem varma.

Efter en stund pomppade hunden glatt upp på alla fyra igen och fortsatte promenaden. Det värmde mitt hundälskande hjärta!






Nu är det bara lite pappersarbete kvar innan jag åker iväg på föreläsning till Tropiclandia!

5 kommentarer:

  1. very good blog, congratulations
    regard from Reus Catalonia
    thank you

    SvaraRadera
  2. Betyder det här att vi inte ser dig på UngMarthas julgodis kväll?

    SvaraRadera
  3. Neps, tyvärr... Kan ju inte alltid vara där nere. Hört att ni har sånt snökaos där så jag stannar hemma i trygga Vasa ikväll. ;) Men ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Nej vad härligt, hoppas förresten att du har det riktigt bra! (:

    SvaraRadera
  5. Jag har väl det helt bra! Men hur har DU det? Känns som evigheter sen vi hörde nåt av varann.. Nyfiken på hur det är med dig! Hänt nåt jag borde veta om? :)

    SvaraRadera