onsdag 20 januari 2010

20 januari,


Det har hänt mycket idag.
Och jag är återigen stolt ägare av ett bankkort.
Snyggt är det också.

Jag slösade genast bort pengar på tre böcker.
En på engelska,
två på svenska.
Skulle ha tagit den tredje på finska,
men då det inte fanns den boken jag ville ha...

Pratade med en ynklig vän ikväll.
Och tack vare det bestämde jag mig.
Jag skall berätta åt min storasyster Frida.
Jag skall få allting sagt.
Bara vännen kommer hem från grannlandet och jag får en stund över med bara henne.
Då smäller det.

Imorgon måste jag delta i muntliga provet i Vörå.
Har ingen lust alls att vara med i en gruppdiskussion som bedöms,
eller skriva ett tal på 15 min för att även bli bedömd för det.
Ingen som helst lust.
Men det verkar som om lärarna hatar mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar