torsdag 14 januari 2010

Två problem,


Efter nästan en hel chokladplatta
och nästan två timmar på skype,
mår jag bättre,
på alla sätt!

Skönt att vara av med febern,
snuva är min vardag,
jag klagar inte.
Men jag är trött.

Jag borde skypa oftare. När man pratar i telefon eller via skype, kan man inte vara tyst. Man måste prata och man måste sätta tankarna i ord. Jag tror skype kan bli början till lösningen på det som jag just nu ser som ett problem. För jo, jag måste erkänna för er och för mig själv, att jag till och med var nervös över att skypa med Frida idag. För trots att den människan som vet så otroligt mycket om mig och på något sätt varit med i allt som hänt under den senaste tiden, är det inte ofta jag pratat med henne. Jag har skrivit. Det är där problemet ligger. Jag är rädd och att skriva är fegt. Jag är hellre feg än ser rädslan i vitögat. Alltså skriver jag.

Andra problemet handlar om att jag nu också är sjuk.
Genast jag stressar reagerar kroppen med flunssa.
Därför kommer denna vår för mig att vara som en vinflaska för en nykter alkoholist.
Frestande och oemotståndlig.
Men jag måste verkligen ta det lugnt mellan varven,
trots att det hela tiden händer nåt roligt.
Jag kan inte vara med överallt och på allting.
Bara att inse.
Bara att acceptera.

Nu Extreme Home Makeover och sista bitarna choklad.
Jag kan faktiskt njuta trots att jag är sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar