tisdag 12 januari 2010

Vattenvovve,


Klockan ringde 08.30.
Jag steg upp som en zombie efter världens mest underbara dröm,
och satte mig direkt i bilen med hund och mor.

Mor min ville visa den lilla pudel för sina kollegor,
så vi traskade snällt upp till tredje våningen.
Jag nyvaken, osminkad, otvättad, totalt direkt anländ från sängen.
Grejt att vara i skolan så!

Sen återvände vi hem,
hunden och jag och gick och sov en timme till.

Det är lite underbart att ha en liten svart pudel som strå och slickar vatten av duschskåpet när man själv duschar. En svart sak som möter en när man kommer ur duschen och fortsätter sörpla i sig vatten, men då från mina ben. Nästan så man bara måste raka benen noga för det. ;)

Nu skall jag ta mig an dagens mest nervösa stund.
Gah vad jag hatar det!

Sen kansliet och planera huvudstadsresa med Petra.
Så lite skola på köpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar